söndag 9 oktober 2011

Lite lugnare på bloggen...

...har det blivit.

Min trädgårdstid är från januari till oktober, varje höst är jag så trött på allt som har med trädgård att göra så jag blir orolig för att jag har tappat intresset, att jag har gett mig in på fel yrke och jag ser ut över min egen trädgård som aldrig blir ordentligt höstad.

Jag börjar ju vänja mig och jag vet att om några månader så börjar jag drömma om vår och trädgård och växter, men just nu så...

Jag tänker inte säga att jag tar en paus i bloggandet. Men jag kan väl erkänna att jag har lite bloggtorka. Men jag tänker inte sluta, men det kanske inte blir något dagligt trädgårdsbloggande.

Som många redan vet så har jag lite annat att pyssla med för tillfället. Nämligen sådant här:



Just det. Hundvalpar. Min Dansk/svenska Gårdshund Sally har en kull med valpar, och än så länge har det inte krävt så mycket men om en vecka eller så så kommer jag att ha fullt upp.
Eftersom detta är en trädgårdsblogg och inte en hundblogg så fick Sally och valparna sig en egen blogg. Jag kan tala om att det är mycket mycket lättare att fota blommor än att fota hundvalpar... Så även om jag bara skriver i den bloggen två gånger i veckan så tar det sin tid att få bra bilder på fem valpar och skriva fyndigt om dom ;-)

För dom som förutom trädgård även är intresserad av hundar kan ni följa oss på Sallysvalpar.
















Sedan kan det ju bli så att det kommer med någon liten valpbild på den här bloggen med. Vi får se.



Vi ses!

7 kommentarer:

  1. Hei Fia:)
    Jeg kjenner til denne trøttheten av hage utpå høsten...tror det er vanlig,spesielt når en har det som yrke også.Da er det godt å gjøre noe annet en stund...så kommer hagegleden snikende igjen:)
    Fantastisk søte hvalper!!

    SvaraRadera
  2. Men så goa små valpisar. Ja då har du fullt upp!

    Kram Anna Vattenkanna

    SvaraRadera
  3. Så ljuvliga...jag blir så "hundsjuk", vi saknar vår Frida så otroligt mycket!
    Sköt om de små och må så gott!

    SvaraRadera
  4. De är ju helt underbara! Så söta! förstår att du snart har fullt upp! (:D Ha en bra "hundvecka" (:D

    SvaraRadera
  5. J>ag kände mig lite orolig oxå att jag hade tröttnat, har inte orkat göra nåt i trädgården de sista2 månaderna typ. Men nu när magen har försvunnit och hamnat på utsidan istället så har jag ett otroligt stort sug efter att få gå ut och gräva och plantera men vi har inte fått in några rutiner än så det är svårt att få till det, får bara hoppas att vintern håller sig borta ett tag till så jag kanske kan hinna ut. Smart att skaffa bebisar på det sättet nu har vi att sniffa och gosa med bägge två, ha de CK.

    SvaraRadera
  6. Hej! Vilka sötisar! Det var ju skönt att höra att fler nästan tappar intresset för trädgår på hösten, det gör jag också nämligen och är precis som du orolig att jag tappat intresset. Men det brukar ju lösa sig till våren! Såg att du tyckte min blogg såg konstig ut, jag har testat den nya dynamic och tycker att bilderna i bloggen kommer fram bättre i den mallen. På småbilderna på förstasidan kan man trycka och få upp bakomliggande inlägg, eller är det något annat som ser konstigt ut också kanske? Hoppas du kommer in och tittar igen trots strulet! =)Kram Ida

    SvaraRadera