onsdag 14 mars 2012

En trädgårdsmästarhund måste kunna några saker:

1: Att se bra ut i en perennrabatt. Även i mars.

2: Kunna gräva.

3: Använda trädgårdshandskar. Mattes är bäst.

4. Vara hjälpsam med plantetiketter.

5. Bära krukor.
-och är krukan så stor så att man inte ser något så kan man springa i zigzag. Det är tydligen grejen, alla blir så glad med då :-)

6: Och hinkar...
7: Hjälpa att plocka bort granris. Lite tidigt, men ok då...

8. Vara allmänt snyggast och sötast är superviktigt med :-)
9. Och sist men inte minst. Om katterna inte vill bli kompisar. Då biter man dom i rumpan. Mjukiskatten åtminstone.

Som tur är kom min strömsladd idag. Sätter upp den på valpkontot. Inte för att jag har något särskilt sådant, men ändå.
Och ja, Muffy är fortfarande en fantastiskt lugn och snäll hund. Hon har sovit hela nätterna utan att behöva gå ut, hon bits fortfarande inte, och nu har jag fått henne att fatta att hon heter Muffy och skall komma när jag ropar. Nu skall hon även lära sig att komma när dom andra i familjen ropar ;-)
På lördag så börjar jag, Alma och Muffy valpkurs. Jag har aldrig gått med en så ung valp tidigare så det blir nog en utmaning.

14 kommentarer:

  1. Haha fantastisk gullig lista du gjort.

    Lite avis på både dig och Agnes som har hundar som sover hela nätterna. Min kille måste ut kl2-3 och sedan kl6 igen. Den dagen då jag får sova en hel natt.. vad jag längtar!

    SvaraRadera
  2. Vilken underbar lista:)) Hon är ju så söt så man blir alldeles bortkollrad:) Vad roligt för Alma att gå med på valpkurs, men det är väl hon som ska träna Agility med henns så.... Ha det gott/Monne

    SvaraRadera
  3. Hon är helt bedårande söt din lilla Muffy!! Hon verkar så mysig.
    Ha en fin kväll.
    Kram Maria

    SvaraRadera
  4. Men det här inlägget var ju bara helt bedårande!!!!Ha en fin fin kväll och lycka till på valpkursen!/Gela

    SvaraRadera
  5. Hon blir trädgårdsmästare som sin matte när hon blir stor. Så söt hon är! jag önskar dig en härlig dag med Muffy! Zinnia

    SvaraRadera
  6. Verkligen en fantastisk trädgårdsmästarhund i vardande. Tänk så mycket som hon redan har koll på. Min voffse Masai är min perennstjälksstrimlare. När jag klipper ner fjolårsstjälkarna är det hans jobb att strimla dom. Jag håller och han biter osv. till allt är finfördelat. Det var han själv som kom på jobbet sin första vår och sedan dess har vi gjort såhär. Kul!

    Kram

    SvaraRadera
  7. Ljuvliga valpbilder och rolig text! Förstår att ni njuter av den lilla valpen!

    SvaraRadera
  8. :):):) Mia, som längtar efter egen valp!

    SvaraRadera
  9. fantastiskt fina bilder på Muffy ;)

    SvaraRadera
  10. Underbart! Världens sötaste hjälpreda :)

    SvaraRadera
  11. Söt, söt, söt, söt, söt, söt...
    Har kommit på mig själv med att söka valpar på blocket... Men, men,...

    SvaraRadera
  12. Med sådan reklam kommer flera stycken nu byta yrke :D eh, för det ingår väl ett sådant lurvigt arbetsredskap?! *skrattar*

    SvaraRadera
  13. Duktig trädgårdsmästarhund! Söt också. Här finns bara en trädgårdsmästares hjälpreda i form av katt.

    SvaraRadera