fredag 2 november 2012

Hemlig

Är Fredagens tema hos Pilgrim med bogen Bland rosor och bladlöss...

Jag fick fundera en bra stund, för jag är inte särskilt hemlig av mig. Men, min trädgård är hemlig...


Jag gillar på ett sätt det där med att den flyter ihop med naturen, å andra sidan gillar jag tydliga ramar i trädgården, men det passar förstås olika i olika trädgårdar.


 Jag har lite ideer om hörn i utkanterna av trädgården som jag vill göra än mer till min hemliga trädgårdar. Grönsakslandet är ett. Jag har insett mina begränsningar, och finns det ett ställe som jag inte hinner med så är det min stora grönsaksodlingsdel. Ungefär 100 m2, bästa läget på tomten... jag har funderat i ett par år nu vad jag skall göra där men inte kommit fram till något. Nu är det mest ogräs, provrosor, växter som skall förökas och annat som hamnar där.
Ja, alla sommarblommor som jag inte hann med i våras växte där. Men under vintern så brukar jag bara sprudla av ideér, så jag kanske kommer på något...


7 kommentarer:

  1. Flotte bilder fra din hage! :-)

    SvaraRadera
  2. Underbar bid på gärsgården och de omgivande fälten.
    Ha en bra helg.
    //katarina

    SvaraRadera
  3. Wow vilken grönsaksträdgård! Så vackra bilder på omgivningarna.
    Ha en fin helg.
    Kram Maria

    SvaraRadera
  4. Jo, det är allra finast när trädgård och omgivande natur får vänja sig lite gradvis vid varandra. Men herregud vilket köksland du har! Förstår att du inte hinner med, du verkar ju fara runt som en tätting och jobba hos olika kunder med olika projekt. Fin och vilsam helg!

    SvaraRadera
  5. Köksträdgården tar mycket tid och engagemang! Jsg märker att jag släpper min mer och mer och egentligen skulle jag vilja göra blomrabatter där oxå! men jag är inte ensam om att bestämma......

    Trevlig helg!

    SvaraRadera
  6. Hihi, ja, jag känner igen mig! Inte sjutton hinner man med allt hemma inte! ;) Men din köksträdgård ser väldigt fin ut, oavsett grönsaker eller ej! Ser fram emot vad du hittar på för att göra den mer hemlig - är fullkomligt övertygad att du kommer fram till en superbar lösning! :) Sedan - apropå din kommentar hos mig, så ja, det smakar supergott! Ungarna tyckte det smakade bättre till frukost idag, när den inte var varm! De här som är pastöriserade och 'bag-in-boxade' Håller i minst ett år i rumstemperatur, det var det som avgjorde vart jag åkte för mig, för i frysen har jag ingen plats! Öppnad ska förvaras i kyl - bra med liggande box som man bara kan tappa ur direkt i kylen! Ha en fin helg! :) Mia

    SvaraRadera
  7. Även jag känner igen mig - trots att jag som pensionär borde ha all tid i världen. Men alla barnbarnen och makens firma där jag "hjälper till" är starka konkurrenter till trädgården!
    Även jag borde strama till köksträdgården och göra den mer lättskött - det ska bli intressant att ta del av dina idéer!
    Ha det gott!/Laila

    SvaraRadera