söndag 3 februari 2013

Det gror!

 Ja det är väl tur det när man sår frö ;-)
Alla chilisarna har kommit upp, och en tomat. Jag brukar så två-tre tomater såhär tidigt för att få tidig skörd, men bara ett frö kom upp så jag fick peta ner ett par till. Det var en 'Sungold' som ha kommit upp, och 'Gardeners Delight' kommer förhoppningsvis. 'Sungold' är den som brukar ge tidigast skörd av mina tomater.

Jag sparade några chiliplantor från förra året. Tyvärr så var jag så ointresserad före jul så dom flesta dog. Ja, så brukar det gå när man inte vattnar dom på tre månader... men ett par av dom kommer faktiskt ändå. Och år två och tre brukar dom ge kopiösa mängder av frukt, och bli mycket finare plantor, så kan man så är det väl värt mödan att övervintra dom.

4 kommentarer:

  1. Det är så kul då frön gror.
    Har inte startat ännu med tomaterna men snart så :=)

    Ha en härlig söndag!

    SvaraRadera
  2. Här har inte ett enda frö grott, har nog varit dålig grobarhet;( Så kan det bli när man fått fröer. Hoppas att något av mina egna gror sedan:) Ha det gott/Monne

    SvaraRadera
  3. Jag har inte petat ner något frö än...ska ta itu med det snart. Ska iväg på resa så jag vill inte ha för många sådder igång då.
    Ha det bäst!
    Kram Hélena

    SvaraRadera
  4. Hej! Vilken kul blogg du har. Jag har övervintrat två stycken bhut jolokias och de växer galet mycket redan. Skall bli kul att se hur mkt frukt de ger i år.

    SvaraRadera