onsdag 1 januari 2014

Samiska koppel

Det här inlägget kommer fungera som en hemsida för mina samiska koppel och band.


Handvävda hundkoppel och band inspirerade av samisk design och folklore. 100 % ull, vävs i bandsked. 

Pris från 350-550kr för koppel upp till 80 cm. Längd över 80 cm debiteras extra per decimeter. Pris för ett hellångt på 160 cm är 650-750 kr.  Pris sätter jag beroende på mönster (tidsåtgång).

Pistol- karbinhake samt frakt inom Sverige ingår i priset.
Tar gärna emot beställningar på andra mönster/färger/längder. Vid önskemål kan de även vävas i bomull.

Varje koppel tillverkas enligt kundens önskemål, du välja om du vill ha hake eller inte och storlek och modell på den beroende på vad jag har hemma. Du kan även välja om du vill ha handtag/ögla eller bara en tofs att hålla i.

Kopplen går att handtvätta svalt, tänk på att det är ull.

Beställ genom att maila mig på fia@tradgardsfia.se eller se min (Pufflings) facebooksida.








Här är Muffy, eller "Puffling" som var det som gjorde att jag började väva band...

Även andra band, här folkdräktsband, Dalarna-Jämtland-Hälsingland-Skåne




Fungerar även som skärp. Pris beroende på längd och mönster.


1 kommentar:

  1. Hej!


    Vad tar du för ett band på 1m? Skall sy på det på en tröja. I en blandning av röd/orange/blå.


    Svara gärna till:

    lanja . almlof at live com.


    Tack på förhand.

    SvaraRadera