fredag 10 oktober 2014

Snart klart!

 Och snart är det slut på min säsong. Så som det har regnat de sista dagarna käns det ganska skönt, men visst har vi haft en fantastisk höst även om man fort glömmer det nu när det kommer regn och blåst!
I går var första gången någonsin som vi var hemma få grund av dåligt väder. Och det var jag glad för.
Här gör vi färdigt på måndag tror jag, lite fogning och fixa stabila kanter med betong och småpill, sedan ett litet endagarsjobb, och sedan åker jag med hund till Finland. Har redan startat en ny blogg om det, men den är hemlig men jag säger till när den är lanseringsfärdig ;-)

I förrgår så byggde Gartnergutten mur. Det skulle ju vara trampstenar ovanför, och en mur behövdes för att hålla allt på plats. Här hittade vi stenar på tomten, i vår kommer vi fortsätta i den här trädgården med små låga rabatt-kant-murar men då i sprängsten, för de blir många och långa.

Jag kom ju på att det behövdes en gång genom rabatten som löper runt två sidor av tomten nu. Storgatsten fanns, och jag lade dem åt andra hållet mot den första gången. Ger ett smalare intryck vilket är trevligt på en gång som inte är upp till entrén.
 På håll ser det ut såhär. Jordhögarna får ligga i vinter, nedanför alla jordhögar blir det då sten.

Och ovanför den där muren kollegan byggde så kom trampstenarna på plats.

Hemma så händer inte mycket, blåsten har gjort så alla fina träd blev avklädda fort, men helt otroligt nog så har den ena näckrosen fortfarande knoppar och blommar soliga dagar.
 Ha en underbar helg!

1 kommentar:

  1. Å, vad jag gillar gång och trappsteg! Skulle vilja ha många fler stenarbeten i trädgården.
    Låter spännande med ny blogg. Jag hänger med.
    Allt gott
    Anette

    SvaraRadera