söndag 12 juli 2015

Före och efter

Så blev det klart i torsdags och helg för mig, jag åkte iväg på en weekendsemester (hundutställning) så bilderna kommer nu istället.

Det blev så fint med muren och stenläggningen.

Såhär såg det ut när vi satte igång och hade grävt ur kanterna.


Jag planterade medan min kollega körde ut grus och jord.


 Det ligger väldigt havsnära och utsatt för vind och salt det här. Så träd och störe buskar trivs inte så bra, men det blev en del rosor för de gillar jorden här och ser fina ut hos grannarna. I rosa-ita nyanser med växter i blått till.
Stäppsalvior, lavendel, gräs, havtorn och lite grekvädd fick komplettera. Ett äppleträd planterade vi också, typiskt nog hade rådjuren varit där första natten och knipsat både äppleträd och rosknoppar.



Förstås kunde jag inte låta bli att klämma in några växter i fogarna på muren också, kunden kan plantera fler efter hand. Här fjällbrud som är en riktig favorit.

 Saxifraga cotyledon
 I morgon börjar vi på en stenmur (igen). Hoppas stenarna är lagomt stora ;-)

2 kommentarer:

  1. Wow! Så snyggt och stilrent i en vacker miljö. Stenläggning i harmoni med det vackra huset.

    Hälsningar

    /Gunilla

    SvaraRadera
  2. Så vackert och så passande! Ur tjusigt :)

    SvaraRadera