söndag 24 april 2016

Mina bin :-)

Redan igår fick jag ett samtal om att mina bin var klara för flytt, så åkte ut mot Fjällbacka och hämtade de två samhällena. Såhär ser de ut i sin enkla flyttlåda. Fast locket lade jag på när de kom hem för det är bara en masonitskiva som tak under transport. Allt noga ihoptejpat med silvertejp och skumgummi i flustret så att jag inte får bin i hela bilen.

Två plusgrader, hagel och snö här hemma. Jag tror inte bina trivdes så värst med det, ställde dem på plats och tog bort skumgummit, i det ena samhället var några bin ute och kikade men i det andra så var de väldigt lugna. Men i slutet av veckan om det blir lite varmare tittar jag kanske till dem och sätter på en till låda åt dem.

2 kommentarer:

  1. Näe HU! för att vara ett bi denna vår!

    De som jag har hört helst inte sticker ut förrän det är runt 10 grader!?

    Som jag ungefär ;)

    Ha det gott och nuhåller vi tummarna att värmen skyndar sig på!

    //Veronica

    SvaraRadera
  2. Grattis! Vilken tidig leverans! Men ni har det väl lite varmare än vi. När vi beställt avläggare har vi fått vänta till en bit in i juni.
    Ser inte riktigt på bilden vad det är för "ras" på dina bin.
    Allt gott!/Laila

    SvaraRadera