söndag 8 september 2013

Helgen

 har varit trevlig, jag har suttit i solen på Munkedals plantskola och hjälpt folk om råd och växtförslag.

Jag fotade inte så jätteflitigt, men några blev det.


 Någon sålde bokashi, jag är faktiskt väldigt sugen på att prova, de där fem metrarna ut till komposttunnan känns jobbiga under vintern, vore lättvindigt att ha en hink under diskbänken och syra matresterna istället. Men jag köpte ingen den här gången.
 Ett par representanter för Pomologiska sällskapet fanns på plats och en ström med folk som ville veta vad för äppleträd de hade hemma kom.

Och jag lyckades behärska mig, några frestelser fanns det men jag klarade mig.


2 kommentarer:

  1. Trevligt med sådana dagar på plantskolor:) Vi kunde inte den här dagen, synd för det ser spännande ut med både växter och bokashi:) Ha det gott/Monne

    SvaraRadera
  2. Vilken underbar sysselsättning! Och så fin omgivning att arbeta i, lyckliga du :)

    Ha en fin måndag <3 Jennie

    SvaraRadera