måndag 6 oktober 2014

Lite ditt och datt

 På jobbet såg det ut såhär när jag hade jobbat en timma.
 Och vi jobbade på. Tunga är de storgatstenarna, minns inte riktigt men har för mig att det är 12 kilo styck. Och varje sten fr man vända och plocka ner och upp några gånger. men det gick över förväntan, jag han börja på kanten mellan parkering och rabatt också.


Såhär såg det ut när vi åkte hem. Lite finlir och fogning men gången i pricip klar.

Jag tänkte jag skulle prova något nytt, så på vägen hem så geocachade jag för första gången någonsin. Den första cachen hittade jag inte men de andra två hittade jag. (Geocaching är en sorts skattjakt med gps koordinater). Tror det blir en aktivitet som hundarna kan uppskatta och jag gillar att ha en anledning att se andra skogar än den runt huset.
 När jag hade kommit hem hade jag fått brev från svenska kennelklubben. Jag sökte kennelnamn för ett tag sedan, det är supersvårt för det man vill ha får inte finnas på något språk i något land, inte ens de jag hade hittat som enligt listan var lediga fick godkänt (tror det var Borealis och Polstjärnan eller liknande jag hade med på listan också). Men mitt förstahandsval blev godkännt, hurra :-)

Om ni undrar var detta Puffling kommer ifrån så är det min man som kallar hunden Muffy för Puff-Puffen-Puffling, ja, kärt barn.

I helgen blir det inte hundutställning, men katt-sådan. Lilla Dixie-Pixie blir 10 månader nu i veckan och får ställas ut i vuxenklass, så då åker vi till Fredrikstad i Norge (bara några mil härifrån) och jagar cert. Nervöst som bara den eftersom jag inte vet mycket om kattutställning, och badas och grejas skall det ju göras. Men det löser sig nog det med :-)

2 kommentarer:

  1. Jeg må jo si gratulerer her også, og jeg synes det er utrolig moro at du også har begynt med caching!
    Og Pufflingens er helt perfekt! :D
    Lykke til på utstilling!

    SvaraRadera
  2. I am not sure where you are getting your info, but good topic.
    I needs to spend some time learning more or understanding more.

    Thanks for fantastic information I was looking for this
    information for my mission.

    Also visit my web page ... Xtreme Nitro Review

    SvaraRadera