måndag 30 november 2015

Fjäderhibisus

 Det tog fyra år från att jag fick skottet av Fjäderhibiscusen, Hibiscus schizopetalus tills den blommade, plantan är två meter hög, och jag önskar så att jag haft en vinterträdgård att ha den i, det är inte så ljust uppe i taket där den har sina toppar nu, men på sommaren får den husera i växthuset.
Växtsättet är inte särskilt spännande, väldigt pinnigt med inte så många blad, men blommorna är ju helt fantastiska. Som ett flygande tefat eller något.

Annars känner ni mig väl så vid det här laget så ni vet att jag inte bloggar mycket på vintern. Just nu är det köksrenovering, samtidigt som jag vickar som kokerska som vanligt, och de senaste veckorna har jag jobbat nästan varje dag. Kattungar har vi fått också. Två veckor söta idag :-) En pojke och en flicka och rasen är Helig Birma. Föstås har de också fått sig en egen kattblogg som finns HÄR.
  

4 kommentarer:

  1. Så söta!
    Förstår att det inte är så mycket att blogga om i trädgården men lycka till med köksrenoveringen - en eller annan bild kan du väl slänga in?
    Allt gott!/Laila

    SvaraRadera
  2. Fantastisk blomma och så söta kisar. Ska titta in på deras blogg.
    Gott nytt år
    Anette

    SvaraRadera
  3. Vad jätteroligt att du visar den här hibiskusen, den är ju inte så vanlig. Hade själv en sådan för flera år sedan men nu finns den tyvärr inte mer. Fick spinnkvalster tror jag och den dukade under efter en tid. Kika gärna här om du vill
    http://kristinabonander.blogspot.se/2011/09/overraskningarnas-hibiscus.html

    Ha det gott
    Kristina

    SvaraRadera
  4. Vilken underbar blomma och vilka puttenuttiga kissar!
    Jag är dock så lycklig att jag till slut hittade mitt inlägg från 2013 för jag talade om att jag hos dig vunnit 6 sorters chilifrön. Nu kommer vi dock till den avgörande frågan, har du sådana till salu!? Och har du kanske några andra "roliga" frön?
    KRAM
    Susie

    SvaraRadera