torsdag 27 januari 2011

Tog mig en titt i skolans växthus idag


Det är så ljust och trevligt och luktar så gott i växthuset (nåja, för det mesta luktar det hönsgödsel, men det hör till). Tyvärr så har vi inga lektioner i eller i anslutning till växthusen, så det blir inte var dag man kikar in där, men man borde. För ett par år sedan så gick jag en 20 veckors kurs trädgård, då höll vi till i anslutning till växthusen, känns som om man blir mycket piggare på en gång man har varit inne där, beror det på att det är så ljust, eller på alla växter?


Idag gick jag dit för att se om tulpanerna började bli färdiga, skolan säljer både blommor och grönsaker efter säsong. Tulpanerna var på g, men inte riktigt klara tyckte jag, men minst lika bra, primulor i massor.

Primulor 10 kr/st stod det på dörren. Fanns ingen personal där men imorgon skall jag köpa mååånga. Tyvärr brukar dom bli väldigt kortlivade hos mig.



Det märktes att det inte är någon vår än, tomatväxthuset är öde, och likaså humlehuset.





Men tomatplantorna hade redan kommit upp.


Djungelrummet



Alströmerian är inte en favoritblomma, men den är väldigt fotogenisk.

2 kommentarer:

  1. Testar bara..ser om det flyter smärtfritt att kommentera som inloggad

    SvaraRadera
  2. Och jag kan logga in och svara om jag andvänder Safari. Fantastiskt :-D

    SvaraRadera