tisdag 19 april 2011

Minisemestern

Ja då var jag hemma från våran lilla minisemester. Vi och ett antal kompisar var till Italien, dom skulle bla.a se på fotboll, jag passade på att slappa och ha det allmänt gött.

Vi bodde i Bergamo, utanför Milano, i den gamla delen av staden. Så himla fint och pittoreskt, vi var bort i fyra dagar och jag hade kunnat stannat där hela tiden. Rekommenderas!


På morgonen kunde man vakna av dragspel ute på gatan.


En halvdag eller så i Milano hade vi också, vi lämnade dom andra utanför fotbollsstadion, men på väg dit tog vi en snabbtitt på katedralen, och en massa affärer som absolut inte var i min prisklass ;-)



Och maten var ju fantastiskt god...


...likaså vinet ;-)


Och förstås kunde jag inte låta bli att springa runt och fota blommor, men dom kommer en annan dag.

6 kommentarer:

  1. åh fusk, vill också åka bort en sväng:)

    SvaraRadera
  2. Vilken härlig resa! Är väldigt förtjust i italienska bergsstäder, det kanske blir en tur neråt Toscana så småningom, svårt bara att vara ifrån trädgården under växtsäsongen...
    Önskar dig en riktigt skön påsk har hemma!/Laila

    SvaraRadera
  3. Vilket blåregn! Man blir ju alldeles matt! Snygga skinkor - makarbert vackert...

    SvaraRadera
  4. Oj vilken fin resa du verkar ha gjort, blåregn i full blomm bara det:)
    Ha en underbar dag!!

    SvaraRadera
  5. Wohoo vilket blåregn, snyggt! Ha de CK.

    SvaraRadera