torsdag 13 juni 2013

Det är nu

Den finaste tiden hemma hos mig börjar nu. Om en vecka när irisar, digitalis, aklejor, daggkåpor, pioner och nävor blommar, allt är grönt och frodigt och marken börjar täckas.



Buskpionerna blommar ut...

 Luktpionerna är på gång.


Jag glädjs över sådant som jag trodde var dött men som nu visar liv.
 Och när jag för första gången på ett par dagar gick in i växthuset så har en av dom underbaraset slagit ut.

 En ros som jag planterade i en kruka, den kommer säkert bara frysa ihjäl ändå ute i rabatten så tills vidare får 'Crown Princess Margareta' växa i en stor teracotakruka och glädja mig bland tomater och chili i växthuset.


2 kommentarer:

  1. Mmmm, den såg jag på Chelsea. En riktig dröm.

    SvaraRadera
  2. Vår finaste tid har jag svårt att bestämma mig för, alla "perioder" är ju så vackra på sitt sätt men visst är det ljuvligt när pionerna blommar:) Ha det gott/Monne

    SvaraRadera