söndag 28 juli 2013

Hemma igen

 och jag hann bara ta fem bilder här hemma innan minnseskortet var fullt. Har hänt en endaste gång innan tror jag, så jag bjuder på bilder från resten av segelsemestern istället för trädgårdsbilder.

Jag begriper inte så mycket av alla dessa tampar och rep och segel och hur man skall göra en bra knop, så jag överlåter det till dom bättre kunnande. Eller den. Fanns bara en ombord.

Men maken tyckte det var väldigt kul, så han fick bli den som hjälpte till. Jaja, jag vet ju vad fendrar är men det är ungefär det.


 Öar finns det hur många som helst. Man lever lite som campingliv tycker jag, inte en endaste affär, så det började med grillmiddagar och slutatade med ravioli och knäckebröd, som det skall vara ;-)
Helt öde öar hittar man inte, dom måste ju ha bryggor med tillräckligt djup, men det är väldigt lagom med folk.

Landskapet är ju väldigt speciellt, dessa flyttblock och klapperstensstränder, så ser det inte ut här i Bohuslän, men det vore ju inte första gången jag vrickade fötterna av mig i dom Hälsingländska skogarna. Fast man är nog inte så gaselliknande nuförtiden när man hoppar från sten till sten...


Men mjölon som marktäckare hade ju varit supersnyggt! Undrar om man kan odla?

Inga långa segelturer varje dag, förutom i går för då ville vi komma nära slutmålet eftersom vi hade 8 timmar i bil hem med.

Får bli hopp in i duschen, för det finns ju bara en badnymf i våran familj.
 Badnymfen i fråga hittade även en död säl, inte så konstigt kanske eftersom det var sälskyddsområden alldeles i närheten. Spännande tyckte både barn och Fluffig hund...
Och dom levande får vi hålla utkik efter dagen efter. "Ser du sälarna Muffy?!"

Nä, troligen inte va. Men väldigt söta är dom, och stora. Det är dom små svarta prickarna ;-)

Barnen gillar att sitta en stund i lilla gummibåten som är på släp. Då får vi lite lugn och ro med...

Sedan närmar vi oss slutet på resan.


 Och vi hoppas på att vi gör om det här någon gång. Barnen har varit ute på äventyr i tre resp. fem veckor på olika håll, och nu har jag meddelat dom att det är bra för barn att ha tråkigt, så nu skall vi försöka hålla oss hemma.

3 kommentarer:

  1. Ja dina barn kan ju inte klaga på ett händelselöst sommarlov i alla fall:) Vad underbart ni verkar ha haft det både i Italien och på segelsemester :) Ha det gott/Monne

    SvaraRadera
  2. Ser fantastiskt härligt ut! Inte att undra på att barnen ser så glada ut!

    SvaraRadera
  3. Oj då nu har jag blandat ihop dina barn men de är fina båda två.//Ingrid Blomfreak

    SvaraRadera