fredag 30 augusti 2013

Rätt och fel

 Ibland undrar jag själv hur jag gör. Hur tänkte jag här? Så nöjd jag är med sensommarrabatten just nu. Rabatten behöver fortfarande en renovering, men som det blommar! Fjärilarna är överlyckliga, och ogräset syns inte bland alla blommor (mer än i kanten). *Nöjd Fia*

På bild är det Astilbe chinensis, ni vet den där som brukar vara liten, här är en stor sort. Såg någon bild för många, många år sedan på en Enköpingsrabatt med den i och var tvungen att skaffa ett par. Astilbe chinensis 'Superba' tror jag just denna heter. Echinacean bakom känner väl de flesta igen.
 Ja, hur kan jag sedan få det så fel? I våras delade jag ett av mina favoritgräs, ett gubladigt starr, och en bit av Hästsilveraxet 'Pink Spike'. Fina ihop tänkte jag, men så är det ju de där Hostorna, som kommer så sent på våren. Varje år tror jag att jag har en tom plats och petar ner någonting där, ja, så blir det som det blir. Här skall nog bägge Hostorna få flytta på sig, nu ser man dom ju ialla fall.

4 kommentarer:

  1. Beautiful flowers, great colors :) Regards

    SvaraRadera
  2. Vilken härlig kombo första bilden är.Jag har många såna kombos som på andra bilden så det blir flytt här också nu:)
    Ha en underbar dag!!

    SvaraRadera
  3. Just så har jag det i många av mina rabatter, och precis som du så tänker jag "hur tänkte jag här? :) I höst ska mycket flyttas på om vi nu hinner med det annars får det bli till våren. Underbar översta bild:) Ha det gott/Monne

    SvaraRadera
  4. Gillar verkligen också kombon på första bilden. Det ska jag härma!

    SvaraRadera