fredag 20 september 2013

Frost!

 Hade vi i går morse! Ve och fasa, och till min förskräckelse upptäckte jag att växthusdörren hade stått öppen! Men det gick bra, 2 grader hade det varit därinne, och ute såg allting ut att ha klarat sig. Nu har jag nästan inga sommarblommor eller grönsaker som inte tål frost i år, men ricinen och tomaksblommorna stod fina fortfarande när jag kom hem från jobbet.


Och jag hann en runda i min egen trädgård för första gången på en vecka. Mycket som blommar fint nu, Höstsilveraxen har slagit ut de senaste dagarna.
 Och en av mina favoriter, Oktoberstormhatten. Någon gång skall jag göra en höstrabatt i orange, men Oktoberstormhattar bland alla bladfärger och lysande blommor :-)
 I växthuset mognar druvorna, och som vanligt undrar jag vad jag skall göra av alla. Tror det ligger två år gammal bortglömd druvjuice i frysen fortfarande...


2 kommentarer:

  1. I like your photo!
    Greetings, RW & SK

    SvaraRadera
  2. Ja, frosten kommer alltid plutselig, og det var nesten frost her også i går. Flotte bilder!

    SvaraRadera