torsdag 19 september 2013

I helgen

som var försvann jag till Skåne ett par dagar. Vi lånade en husvagn av grannen och åkte ner för en helhelg med hundutställning. Riktigt trevligt var det faktiskt, vem hade kunnat tror det för ett år sedan ;-)

På lördag var det utställning på Sofiero. Och ja, det kan ju finnas sämre ställen för mig att behöva vänta flera timmar, Muffy och jag strosade runt i närheten av utställningsringen och luktade på blommor. Packat med folk och hundar i utställningsområdena, men desto lugnare i resten av parken :-)


 Muffy skötte sig utomordentligt bra, och domaren älskade Muffys rörelser så trots att hon var helt utan underull och faktiskt ser väldigt smal och faktiskt inte sitt finaste jag utan päls så fick hon Excellent och vann sin klass :-) Kul, för man skall inte ställa en helt urfälld hund egentligen, men när jag nu har betalat in dyra anmälningsavgifter och fått med hela familjen på en minisemester så kunde jag inte dra mig ur tyckte jag.
Så fort jag och Muffy var klara så plockade resten av familjen upp oss utanför grindarna och vi tog närmaste lilla väg ner till havet. En hel lång strand för oss själva och Muffy fick svalka fötterna för varmt var det. Barnen hade köpt spettekaka, det är verkligen ingen höjdare tycker jag men nu har de smakat och det är ju bra det. Sedan åkte vi till Mölle en sväng, men ungefär här tog batteriet på min kamera slut och inte hade jag med mig något annat :-/
 På söndagen så var det rasspecial. Då är konkurrensen mördande. Vår husvagn stod där utställningen hölls, och tur var nog det för det regnade hela natten till söndagen och mer eller mindre hela söndagen med, så det blev mest att gömma sig inne och vänta på sin tur i ringen.
 Dottern vågade sig på barn med hund, och både hon och Muffy är så utställningstränade nu så det gick som en dans. Domaren däremot var inte så impad av Muffy sommarlook och den dagen fick vi bara ett Very Good som vi får vara väl så nöjda med tycker jag.

Nu struntar vi nog i fler hundutställningar på ett tag. Nästa vecka så skall Muffy HD-röntgas och det är minst lika nervöst det. Det är då det visar sig om hon duger till avel eller inte, utställningsmässigt har hon visat sig vara en rastypisk hund som är vacker nog. Finast förstås om matte får säga sitt ;-)
 

3 kommentarer:

  1. Vad trevligt att kunna förena "nytta med nöje" Är hela familjen med är det ju alltid trevligast:) Hoppas nu att röntgen går bra så att du kanske kan få Muffybäbisar i framtiden:) Ha det gott/Monne

    SvaraRadera
  2. Det lät som en rolig helg! Ja urfällda underullshundar ser ju ganska malätna ut precis efter fällningen, här i huset har vi en just nu :-) Kul att domaren bortsåg från detta och älskade Muffy. Man måste älska henne!

    Kram

    SvaraRadera
  3. Grattis till hela familjen med ett Ecellentdjur. Voff voff.//Ingrid

    SvaraRadera