tisdag 28 april 2015

Ditt och datt

Vi jobbar på som vanligt. Slingrande gångar...

Stora stenblock...

Som kollegan är jätteglad över.

Ja fina blir de, som om de alltid legat där.

Idag tog vi en dags ledigt från anläggningsjobbet och åkte för att rensa-gödsla-greja.

i fjor planterade vi här. Då var de nypålagd matjord på hela tomten och kunden höll på att så gräs.

Ja det hamnade kanske ett och annat gräsfrö i rabatterna tror jag. Och maskrosor och annat också.

Medan jag tog tag i rabatterna tog kollegan syrenhäcken vi planterat.

Men en fantastiskt härlig dag har jag haft. Helt vid havet vid Fjällbacka, solsken, måsar som skränar och lugnt och skönt och bara rensa ogräs en hel dag.

Prydligt och fint blir det ju med. Toppdressade efter rensning för det där extra prydliga utseendet.

En rodde-slänt gjorde vi med då i fjor..

Här hemma hade vi -4 i går. Kejsarkronorna har väl inte varit överförtjusta i nattfrosten men klarar sig med lite gulnade kanter.

Katsuran som hade slagit ut så fint, älskar den, den har jag inte vågat titta på, den brukar ju inte uppskatta frost på bladen.

Rundbladsrododendronen slog ut, men blommorna blev sedan halvbruna av frosten. Men det finns annat som blommar så det får väl gå. Och jag hann ju både se hur den såg ut och fota :-)

1 kommentar:

  1. Det är inte utan man blir lite avundsjuk på folk som har råd med kunniga jobbare i trädgården. Just nu skulle jag faktiskt behöva några.....
    Den slingrande gången ser urvacker ut och stenar kan man ju aldrig få för mycket av!
    KRAM
    Susie

    SvaraRadera