måndag 31 augusti 2015

Kajplanteringen

Tittade jag till häomdagen. Oj så fin den har blivit! Ibland blir jag nästan förvånad över mig själv när jag verkligen får till det ;-)
Dessutom har den nog inte blivit vattnad en endaste gång, definitivt inte ogräsrensad sedan planteringen i juni. Jag ryckte ett par famnar ogräs när jag ändå var där men allt har tagit sig fantastiskt bra!

Blåelmen är just så silvrig som jag ville. Echinaceorna är väl de som är missnöjdast med at inte ha fått vatten, men det gör faktiskt inget att de inte är så stora. Ja sedan kom ju regnen också.

Salviorna börjar blomma ut men fina fortfarande.

 Buskkaprifilen 'Honey Baby' blommar något kopiöst men bara 50 cm hög. Detta blir nog en favoit hos mig.
 

 Havtornen 'Hikul' se glada ut, ett par av dem var lite fula i formen så jag kapade dem när jag satte dem men de har redan växt till sig.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar