lördag 1 oktober 2011

Sommarkänsla

Är det väl inte ute direkt. men vissa blommor som fastnade i kameran på dagens fotorunda ger mer sommar än höstkänsla.

Rosa `Mme Boll´
Som rosorna som remonterar. Ingen överdådig blomning precis, men enstaka knoppar som orkar slå ut, och dessutom så är jag förvånad för att nävorna blommar så fint fortfarande!


















Geranium endressii och Geranium `Sirak´

Rosa `Stanwell Perpetual´och okänd näva.

`Gertrude Jekyll´är inte så förtjust i fukten, men lite knoppar finns det ihop med mjölkklockan.

Ny för mig iår är Geranium `Pink Penny´och hon var ingen besvikelse. Väver sig in snyggt bland rosor och lammöron.

5 kommentarer:

  1. Så fint det blommar hos dig! 'Sirak' köpte jag i år, och den har varit fantastisk, så fin färg. 'Pink Penny' har jag på önskelistan inför nästa år. Mme Boll är verkligen en madam som man blir glad över.
    Kram Maria

    SvaraRadera
  2. Ljuvliga bilder! Ser verkligen inte höstlikt ut:) Här är det så in i bänken disigt och fuktigt idag så det är inte alls kul. Ha det gott/Monne

    SvaraRadera
  3. Vilken härlig blomning du har fortfarande! Här har många rabatter/plantor delats och planterats om vilket gör dem föga vackra nu.. (:D Men desto finare nästa sommar hoppas jag! Här är också en hel del nävor som kommit in i en andra andning! Ha det gott!

    SvaraRadera
  4. Nävorna är värdefulla hela säsongen.
    Pink Penny har jag oxå den är så fin.
    KRAM från mig!

    SvaraRadera
  5. Så flott det blomstrer hos deg ennå:)
    Takk for hyggelig kommentar hos meg :)
    Det svinger med temperaturene nå...plutselig blitt kjølig igjen....
    God uke til deg:)

    SvaraRadera