söndag 4 november 2012

Händer inget...

Skall jag vara helt ärlig... så händer det inte så mycket som ni vill se...

Jag har varit duktig och skickat alla trädgårdsräkningar så jag inte skall behöva tänka på det över vintern. Och det är inte så bara bara, mycket jobb för mig. Det är väl det mest trädgårdsrelaterade jag har gjort dom senaste dagarna.

Här är det som jag kommer att syssla med ett tag nu.

 Den Fluffiga trädgårdshunden "Muffy" Lappizaros Malou och hennes kompis Sally.
Jag har snart gått klart uppfödautbildningen (jag skall inte bli uppfödare, men man vet ju aldrig vad som händer i framtiden och man lär sig supermycket bra om hundarnas anatomi, försäkringar osv. Särskilt bra när jag letade hund i våras). Nu skall jag gå ytterligare en hundrelaterad kurs. Den förra höll på i över ett år, men den här andra hoppas jag går fortare.

På bilden här så försöker jag få Muffy att "stå fint". Utställningsstå alltså. Det går sådär. Hon tycker det är rätt trist, och hon fattar inte alls vad det skall vara bra för att stå still i ett par minuter och matte skall flytta på ben och kolla på tänder och så... och jag förstår henne.

Jag har aldrig varit intresserad av att ställa ut tidigare och har alltså egentligen ingen aning om hur det går till men Muffy och jag (och Alma ibland) går på ringträning varje vecka. Och så har jag anmält henne till fem utställningar... jag är nästan rädd för att jag skall få blodad tand, och om det skulle gå bra så finns väl risken...

Funderar på att spåra med henne med. Knalla ut i skogen bara så får hon följa spåret efter en stund. Är inte så insatt i det heller men jag har testat på kurs en gång och hur svårt kan det vara ;-) Och hundarna tycker det är superkul.


 Nu skall jag inte (kanske) visa mer hundar innan jag har varit på några utställningar. Då skall jag berätta om hur det gick och om vi fick ris eller ros. Riktigt, riktigt nervöst faktiskt.
Får bli lite sommarbilder i repris istället.
Ha en riktigt bra vecka!

3 kommentarer:

  1. Jag tittar gärna på Muffy vintertid :)

    SvaraRadera
  2. Alltid kul att titta på vackra hundar:)
    Ha en underbar dag!!

    SvaraRadera
  3. Så fina han är - Muffy. 5 utställningar - det blir spännande. Kom ihåg att dommare är olika och tycker olika om olika saker. Du har gjort helt rätt att anmäla dig till flera olika utställningar! Lycka till!

    Hos oss har det flyttat in en liten/stor Drax. Blandning av en tax och drever - Dvs. Dalslandstax. Frasse har varit hos oss nu 2 veckor. En utehund som har hela sitt liv bott i hundgården, ej rumsren ... osv. Frång jakthund till familjemedlem. Det har gott förvånansvärt bra. Han tar tillbaka tiden för och kan inte vara 1m längre från mig ... lite tröttsamt ibland när man tänker att är jag så galen - springer som en huvudlös höna här hemma mellan diskhon och tvättmaskinen, dammsugaren i andra handen ...

    Nästa hund kanske bli en renrasig en, men just nu ville jag bara ha en familjehund som även fungerar i skogen. tax har för korta ben och Drever går för långt - av min mening har både ett slags attityd problem ;) ... det blev en drax och jag är glad för det valet.

    Spåra är jätte roligt. Drax spårar ju alltid ... det blir spännande att höra hur det blir med Muffy.

    SvaraRadera