fredag 3 januari 2014

Kanske dags att vakna...

...funderar den lilla trädgårdsmästaren i mig... Men än är det inte riktigt dags att gå ur idet, men från att under hösten ha varit i princip så ointresserad av trädgård som jag kan bli, som vanligt den tiden på året, så känns det som att det kommer nog tillbaka i år igen. Som vanligt. Trädgårdstidningar och böcker brukar åka fram i början på året, de första fröna sås och jag brukar börja längta efter vår.
 Och det är kanske dags att kasta ut julen. Julen var annars lugn och skön, vi åkte upp till Hälsingland och firade med mamma, barnen var inte ens så noga med tomte utan det var den 9-åriga sonen :-) Men inte ens däruppe var det vinter och julkänsla.

Annars händer det inte mycket på trädgårdsfronten. Än. Det är mest vävning och hundar som gäller när jag inte jobbar då och då.
Idag var det precis ett år sedan jag var på min första hundutställning, så det var ettårspremiär på MyDog i Göteborg som är en riktigt stor internationell utställning, det gick sämre än vanligt, men jag vet att jag har den vackraste hunden ändå förstås, men visst hon kanske inte var utställningens finaste det kan jag hålla med om men det är en annan sak ;-)

Ha det gott så länge!


Vill ni så så är det dags för Jätteverbenor, jättebra väder att ställa ut dem i för stratifiering är det också nu när det inte är för kallt men inte varmt

2 kommentarer:

  1. Njae, jag tänker inte riktigt släppa fram min trädgårdsmästare ännu. Det enda jag gör just nu är att jag funderar, glor i böcker, planerar, ritar och gör önskelistor på vad jag ska köpa för träd och buskar i vår när jag åker på en inköpsresa till Öland. Alltså har min trädgårdsmästaren vaknat utan att jag tänkt på det! *fniss*
    GOTT NYTT ÅR
    Susie

    SvaraRadera
  2. Ah, tack för påminnelsen. I år är det dags för jätteverbenor igen känner jag, och min trädgårdsmästare har ännu inte gått i idé, så sådden kan nog börja.
    Kram
    Ps. vilka underbara koppel du gör!

    SvaraRadera