söndag 15 maj 2016

Så fint!

 Nu är det så mycket vackert som blommar. Är glad att jag petade ner de där tulpanlökarna i höstas hur tråkigt jag tyckte att det var just då:

Och Magnolian 'Leonard Messell' som frös ner så jag fick stympa den för några år sedan har växt på så fint och är nu översållad av blommor.
 Under den så kommer det lunddockor, trillium och ormöga. Och en massa annat. Min mini-lund under blodboken.

 Trillium chloropetalum albidum.

Vitsippor i alla möjliga färger och former. Ja gula också.
 Anemone nemorosa 'Pink delight'

Den här vitsippan var söt, 'Bracteata' heter den:
 Är väldigt förtjust i de orange liljeblommande tulpanerna.
Ett fotblad, jag vet inte vad det kan heta mer än Podophyllum.
 Ja mycket fint just nu. Idag måste jag klippa gräsmattan för första gången i år, och titta till bina så de har plats och inte tänker svärma.
 Röd sockblomma, Epimedium x rubrum

2 kommentarer:

  1. Vi verkar ligga ungefär samtidigt i blomning. Men jag har en (1) magnolia (M.stellata) som nu blommat över med en (1) blomma så det verkar inte vara något för min tomt. Lunden är särskilt fin nu, njuter av min också, där jag återfinner många av de växter du visar.
    //Helene

    SvaraRadera
  2. Vad mycket fint som vaknar. Håller med, tråkigt att gräva ner lök men aldrig att man ångrat jobbet när våren kommer!
    Kram

    SvaraRadera