onsdag 20 juli 2011

Öppen trädgård nr 2

Om den andra trädgården vi åkte till i Värmland stod det såhär:

Dahliarabatt, odlingsbänkar, rosor, och klematis, två växthus, dammar, mycket perenner, fruktträd och buskar. En hemsida hade dom också.

Ja, det fanns allt det som stod, i en salig blandning. Det märktes att favoriterna var liljor och klematis, och dom sålde en massa liljor, hemerocallis och klematis. Med mera.

Klätterställningarna var snygga och jag tog kort på många. Jag tycker ju att svart i trädgården är en snygg färg.



Mycket till försäljning.
Så jag kunde jag förstås inte låta bli att handla. En klematis `Blue Angel´och två dagliljor blev det. En som hade ett ryskt namn som översatt blir `Röda Stjärnan´, och en dubbel ljusgul som heter Schnickel Fritz. Den sistnämnda doftade också märkte jag :-)




2 kommentarer:

  1. Det verkar ha varit ett givande besök! Förstår att du gillade klätterställningen, sådana ska vara svarta eller rostiga tycker jag.
    Ha det gott!Laila

    SvaraRadera
  2. Förstår att det var svårt att låta bli inköp, vilken snygg Clematis, den skulle sitta fint. Ska skriva upp namnet. Är den lite så där isblå eller är det ljuset som påverkat? Roligt att besöka andra trädgårdar man får alltid en massa inspiration att ta med hem och göra sin grej av, sånt är kul!
    Tack för titten!

    SvaraRadera