onsdag 13 juli 2011

Semester....


...eller något liknande. Därför blir det inte så många blogginlägg den här veckan.

Jag tillbringar dagarna med att rensa ogräs och sätta sten...
(Det skall bli några plattor till soptunnorna här)

Medan resten av familjen lever campingliv några kilometer bort vid havet och har det gott. Alltså, dom har semester, det har inte jag.


Men jag får väl erkänna att jag trivs ganska bra, när jag slutar jobbet är jag i husvagnen på fem minuter (istället för en timma, och tänk vilken sovmorgon jag får!) och då kan jag allt roa mig jag med ;-)



Ja, det behövs inte mer än så för att jag skall känna det som om det är semester. Fiska krabbor måste jag ju få göra ibland, då är det tur att man har barn och en bra ursäkt.


Och så kan man ju äta ute, att slippa laga middag är ju en lyx :-D Finns mycket god mat i Grebbestad.


Fina växter finns det med, vildkaprifolen, våran landskapsblomma, växer överallt, och doftar ljuvligt!


6 kommentarer:

  1. Bilderna förmedlar doften av hav änd hit!
    /Anette

    SvaraRadera
  2. Det ser härligt ut! CK.

    SvaraRadera
  3. Härliga sommarbilder :) Även om man jobbar om dagen, så är sommarens kvällar så härliga! Lite trist förstås att behöva gå och lägga sig för att jobba dagen efter men några sköna sommartimmar blir det ändå.
    Läste att du varit i fjällbacka och tittat på Lenas trädgård - visst är den fin! Har inte varit inne i den men kör ofta förbi (Lenas make är bekant till familjen), vi har ju vår stuga i Fjällbacka och just nu längtar jag så efter helgen då jag skall åka dit :)
    Ha det gott och njut av sommardagarna :)

    SvaraRadera
  4. härliga bilder katta,var i grebbestad är du och jobbar? //anita

    SvaraRadera
  5. Härliga bilder från havet, även om jag förstår att det hade vart skönare att vara ledig! hoppas du får lite ledigt i vart fall? Här släpar vi sten till växthuset nu i stället...

    SvaraRadera
  6. Härligt! Ha en härlig semester! (:D

    SvaraRadera