tisdag 3 juli 2012

Så fina!

Pionerna alltså. Jag bara älskar dom och nu börjar dom slå ut. Inte den överdådigaste blomningen i år men desto fler plantor som visar knopp. Den här enkla är nog en av dom finaste. Vet inte vad den heter dock.
För övrigt har jag haft en toppendag på jobbet. Försov mig två timmar i morse så pigg var jag med. Sol och lite värme och dammgrävning.

Kan nog inte bli så mycket bättre på jobbet. Sten, vatten och snygga växter är det bästa receptet på en snygg anläggning. Tycker jag.
Såhär långt kom vi idag, så imorgon bitti åker jag och shoppar loss dammduk och lim och jord och växter. Jag har det allt rätt bra :-)


3 kommentarer:

  1. Ser väldigt snyggt ut! Vill ju så gärna ha en damm men det får bli om ett par år...
    Ha det bäst!
    Kram Hélena

    SvaraRadera
  2. Önskejobb! Fint väder har du också! Ska bli spännande att följa dammbygget, berätta gärna detaljerat hur du gör - min käre make har tjatat om damm i flera år men jag håller emot, tycker det verkar knepigt med damm.
    Ha det gott!/Laila

    SvaraRadera
  3. Damm är härligt! Inte så besvärligt.
    Ja, det var dagens rim. =oP
    Fortfarande en del jobb med kanter kvar, men annars så... Underbart med vattenblänk i trädgården, nu ska "bara" växterna i och kring växa till sig och mossan klä en del torv och sten med grönt.
    Underbar pionbild!
    Ha det gott!

    SvaraRadera