söndag 29 juli 2012

Svampfrukost

Ibland är det så himla bra att bo i skogen. Eller det är det alltid, men mina trädgårdskantareller vid tjärndammen visar att ni är det dags att kolla i skogen.
Just dom vid dammen får stå kvar som pynt...
Men jag har ju inte så långt till skogen. Så nära så man kan gå ut och plocka en liter eller två innan frukost :-)
Inte behöver man sån anancerad utrustning heller tycker min son. Foppatofflor och shorts är inte den klädseln jag skulle ha valt men...
Hundarna kollar in det övergivna rävgrytet. Var rävarna som brukar bo där är vet jag inte, förra året hade dom ungar där.
Många småkantareller...

Och stora med, så många så det räcker både till frukost och middag. Ett par stensoppar hittade vi med och det hör inte till vanligheterna.

4 kommentarer:

  1. Tänk vad bra vi har det som kan plocka vad skogen ger så nära:) Stackars de som bor i stora staden:)) Ha det gott/Monne

    SvaraRadera
  2. Ser gott ut så som gulisar alltid gör! Vi är ju också lyckliga svampmarks'ägare'. Och blåbär.../Anja

    SvaraRadera
  3. Visst är det underbart skönt med natur runt omkring en, även om man inte gillar svamp! Men det finns ju annat också!!

    SvaraRadera
  4. Det är inte helt fel att bor nära svampskogen,det gör jag också fast jag hitta aldrig några.Har väl inga svampögon.många finasvampar ni hittade.

    SvaraRadera