torsdag 11 april 2013

Nordiska Trädgårdar

är det ju i helgen. Och eftesom jag har sådan himla tur att jag har en kompis som fyllde 40 i höstas, och fick en bussresa med hotell inte bara till sig, utan till en person till, helst den trädgårdsnördigaste hon kände, så skall även jag dit :-) Skall bli så jäkla roligt!
Det är inte bara mässan som lockar, utan det som lockar är att få gå på forumistmiddagen, som jag har tänkt komma iväg på i många år men det blir aldrig. Men nu så, om vi inte gå vilse i stora stada så skall man träffa folk man har pratat trädgård med i 15 år men aldrig träffat. Lite nervöst faktisk, men vi trädgårdister är ju i regel väldigt trevliga ;-)
Sedan skall det ju inte bli fel att bo på hotell och lämna ett ostädat hus och barn som skall köras till sporter och hundar som skall ut och gås med och sådant till maken, hehe ;-)
 Och just nu är det mulet, svinkallt och blåsigt, snöflingor singlar ner. Men efter lite regn som dom har lovat (jaaa, tjälen släpper och jag kan börja gräva!) så påstår dom att det skall bli vår och varmt. Det vore inte fel!
 För jag träffade en här hemma som tyckte det var varmt här om dagen. Men det var då det. Återkom på måndag, det kommer jag göra om jag inte luskar ut hur man bloggar från mobilen men det är nog tveksamt ;-)

Så om ni på mässan ser en lite tjock blondin som är mellan 30 och 40 år och ser ytterst förvirrad ut så kan det kanske vara Fia ;-)
Ha en härlig helg!

6 kommentarer:

  1. Låter härligt! :)
    Ha nu en riktigt trevlig resa
    och titta gärna på allt det fina åt mig med!
    / Carolin

    SvaraRadera
  2. ÅÅÅ kanske vi ses ska dit imorgon är ju också en lagom tjock blondin 40+. Kram

    SvaraRadera
  3. God tur, kos deg masse og ha det kjempegøy! :)

    SvaraRadera
  4. Ha det trevligt på mässan :) Blir inget för mig i år... Vilket forum är det som träffas?

    SvaraRadera
  5. NÄÄÄÄ,nu var du väl inte snäll mot dig själv ,eller!
    Så tjock e du la inte, det är för kort du e! Så att det blivit ojämnt fördelat, heter det;). Å ja vi ska ha skoj,kul att du verkar va så förväntansfull nu när jag delar med mig av halva min 40 års present o släpar med dig på äventyr.Vi ska nog få en trevlig helg! Känns det som att jag delvis upplevt en snutt av filmen Thelma o Louise när vi kommer hem på söndag,då har vi haft gör skoj tror ja; )
    (en av mina favvo filmer)

    SvaraRadera
  6. Har virrat runt lika förvirrad själv idag, och haft det jättetrevligt! :-)

    SvaraRadera