tisdag 30 april 2013

Hurra för sorken!

Så brukar det ju inte låta när ens fina lilla Ginkgo biloba ser ut sårhär:

 Redan för ett par månader när jag skrapade på barken så insåg jag att den var död. Ihjälfrusen trodde jag. Och sedan valt det lilla, lilla trädet när jag petade på det. Det var först för någon vecka sedan som jag tittade närmare såg att rötterna var helt uppätna, och det var ett stooort hål under.

Det betyder ju i alla fall att jag inte behöver ge upp zonknäckarförsöket, hellre sork än kyla, för jag har ju metoder mot sork...

Japp, det är inte ofta dom har en chans på min tomt med två hundar och tre katter, och här är någon som redan har satt igång att kolla in vad för middag som bor nere i Gingko/sork-hålet!





3 kommentarer:

  1. Haha vilken underbar bild på Muffy:) Ja det var ju tur att du upptäckte att det var sork nu kan du ju som sagt testa ett nytt:) Ha det gott/Monne

    SvaraRadera
  2. Trist med sork, men jag förstår samtidigt att du "hellre" väljer det... Härlig bild på sorkletande hund! :) Kram Kristina

    SvaraRadera
  3. Rackarns sorkar! Tycker inte om dom..ett år åt dom upp alla stenpartiväxter och i år har dom dödat två frösådda äppelträd :( Jag har också både hund och katt men det verkar inte hjälpa :)

    SvaraRadera