onsdag 1 maj 2013

Hittade en liten goding!

Som stod i barnkammaren bland buskar och småträd. Den fick planteras direkt för en rosa liten blåsippa vill man ju ha!

 Hittade även något annat. Mitt ena klättertorn har lutat mer och mer, jag har försökt att trycka ner det igen, flyttat lite på det för att hitta ett ställe där det inte finns sten under ena halvan men förgäves. Så Fia grävde upp en kvadrat med växter, hämtar storspade och spett för nu skall stenjäveln upp, ja, jäkligt lång näsa fick hon (jag) för det var ju tjäle i rabatten. Jaja, jag är ju blond på riktigt brukar jag ju skylla på, så nu ligger klättertornet på gräsmattan och väntar på bättre tider.

För övrigt så var det årets första dag med linne-väder idag. Om man jobbade på var det riktigt varmt!

6 kommentarer:

  1. Vilken skönhet!
    Ha det bäst!
    Kram Hélena

    SvaraRadera
  2. Den är sååå fin din rosa Blåsippa.
    Linneväder låter härligt här har det varit tröja + jacka :=)

    Ha det bäst!

    SvaraRadera
  3. Så fin din blåsippa är, jag hoppas min har överlevt, hittar inte den , men jag misstänker jag flyttat den.
    Tala om att vara envis och tjurig för jag förstå att den stenen åker upp så fort tjälen släppt sitt grepp.
    Ha en underbar dag!!

    SvaraRadera
  4. Här finns massor av blåsippor men någon rosa har jag inte sett!
    Det där med klätterställningar som välter känner jag igen:)
    Ha det gott!/Laila

    SvaraRadera
  5. Ja, det är svårt att fatta men det är faktiskt tjäle på vissa ställen fast det är maj månad;( Söt liten blåsippa;) Ha det gott/Monne

    SvaraRadera
  6. Ja du, denna våren har man varit tvungen att jobba på ordentligt för att kunna lägga av sig mössan och vinterjackan. Nu får vi väl hoppas att det blir lite bättre med värmen.

    Kram

    SvaraRadera