torsdag 16 maj 2013

Stenläggningsdax

 På jobbet. På morgonen åkte jag in på närmsta grustag för att hämta flis, det såg ju ut som om jag hade kommit rätt och såsmåningom så hittade jag någon människa där med som lastade åt mig.


Sådant här småpill gjorde vi igår, kanter, mer grus på (här skall det rakas in under altanen så det är ganska mycket).


 Idag fick kollegan kapa...

Såhär såg det ut efter en stund...

Vanlig enkel marksten är det.
 Och när vi åkte hem så hade det nästan blivit färdigt. Dom stenarna som inte är på plats är dom som skall sågas lite kilformigt för att ta upp böjen i gången.

Och här hemma var det så varmt och soligt så dom första tulpanerna hade slagit ut :-)
Imorgon blir det att sätta kantstenar mellan gräsmatta/grusyta, göra klart gången, foga, skyffla och raka grus i mängder, fixa gräsmatta där den är förstörd och vi har tömt alla grästorvor, och kanske börja förbereda planteringsgroparna. Beroende på vad vi hinner. Tidsplanen är att bli färdig på tisdag och planteringen brukar jag ta sist. Så har man något att se fram emot ;-)

3 kommentarer:

  1. Vad fint det blir! Kul att du delar med dig alla bilder, man får bättre koll på hur det går till.

    Ha det fint!
    Kram Marie

    SvaraRadera
  2. ÅÅ så himla fint!!! Ni är superduktiga!!
    Ha en underbar dag!!

    SvaraRadera
  3. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera