tisdag 14 maj 2013

Dagens biler

 Får bli lite bilder snabbt bara, för jag kom just hem från jobbet (15 timmars arbetsdag) men kul har jag haft, det händer ju lite!

Grus i mängder...

Minidumper hyrde vi för att få ut allt grus. Den började krångla just när jag började känna mig lugn med att vi kanske skull hinna köra ut allt grus under dagen. Så det hann vi inte. Jag gillar inte att köra maskin så värst, jag gör det om jag måste, men helst överlåter jag det till andra vilket jag lyckades med idag med efter en stund ;-)


Grävningen färdig på baksidan av huset, jämna till för hand, fylla upp med samkross och raka ut.

Grävningen fortsätter på framsidan...
duk på...
Grus av olika sorter, mer markduk, imorgon kommer stenen till gången, vi får se om vi hinner börja lägga den.

Det här visade jag bilder på igår, fast från andra hållet...

 Och så finns det gamla granitkantstenar, vad skall man göra för kul med dom tro?

Här är en av dom som skall använda trädgården när den är färdig, han är supersöt, och superduperglad, och även han gillar grus och jord.
Det var allt för idag, klockan är halv tolv och snart skall jag upp igen, fortsättning följer!


1 kommentar:

  1. Vilket mastodontjobb, förstår att det är skönt för trädgårdsägaren att anlita dig! Det där kommer att bli jättebra. :-)

    SvaraRadera