tisdag 3 juni 2014

Gatstenssättning

Gör vi just nu. Hjälper en annan trädgårdsanläggare att sätta knott i Göteborg, bågsättning skulle det vara. När jag gick i skolan var det den roligaste stenläggningen jag visste, och faktiskt lättare än att sätta raksättning med, om man bara vet hur man gör då. Lika roligt är det nu. Och fysiskt sätt jämförelsevis behagligt.

Långt att åka är det, tar två timmar för mig varje väg, men jäkligt skönt att komma till en arbetsplats och allt är klart att börja sätta sten (nåja, nästan), det finns grus, sten och verktyg på plats.
För övrigt så åkte jag vilse tre ggr på vägen dit, och tre ggr på vägen hem, plus att jag höll på att krocka. Imorse fick jag dra djuuupa andetag för att inte få panik bland trafikljus, rondeller och rusningstrafik. Idag fick jag nästan panik när jag höll på att inte hitta hem. Jäkla bönder som borde hålla sig till landet ;-) Och jag tänker inte lyssna på mina kollegor som kommer med goda råd om alternativa vägar något mer.

Såhär såg det ut när vi började.

Första bågarna sätts.

Bygger vidare:

Och då var dagen slut, resten av parkeringen/uteplatsen gör vi imorgon.

Sedan kommer lika mycket gång till. Misstänker att det blir jobb på nationaldagen.

Här hemma är det försommar. Ja det är det väl överallt.

Rosorna börjar blomma, iris och pioner likaså. Många favoriter nu :-)

4 kommentarer:

  1. Det blir så utrolig fint med de buene! Gleder meg til å se det ferdige resultatet :)

    SvaraRadera
  2. Vilken anläggare du är! Det blir hur snyggt som helst, och det ser faktiskt roligt ut att göra.
    Kram

    SvaraRadera
  3. Det blir super snyggt, den entrén hade jag gärna haft. Önskar att jag var lika händig som du.

    Kram Anna

    SvaraRadera
  4. Så fint det blir!! Jeg har nettopp laget en sirkel ved inngangspartiet og digger smågatestein :)

    SvaraRadera