måndag 31 januari 2011

Hemerocallis


`Strawberry candy´
Ja, idag är det dags för lite blommor igen tycker jag. Sitter och går igenom och försöker sortera alla mina foton på datorn och hittade lite Dagliljebilder.
Dagliljorna är en av mina favoritperenner (jag har många favoriter lär ni få se), och så gillar dom mig också, eller min lerjord snarare, och det är det inte allt som gör.
Dessutom är dom snygga gröna tuvor som kontrasterar fint mot Hostor och annat med olika bladformer.














`Gentle shepard´

`Catherine Woodberry´














`Summer wine´

















Hemerocallis fulva, brunröd daglilja, gammal sort som blir hög.











`Joan Senior´



Okänd sort som köptes som `Pandoras box´, men den har variegerade blad. Jag har döpt den efter min dotter Alma, hon är så stolt och tror minst att jag är en Linné ;-)
Vet någon om den har ett riktigt namn så tala gärna om det.

`Alma´

1 kommentar:

  1. Vacker blomma Alma, men det är ju även dottern.

    SvaraRadera