söndag 18 december 2011

En kortweekend i England

Hade vi förra helgen. Anledningen var att min far skulle legalisera sitt förhållande efter att dom har levt i synd nu i sådär tjugo år ;-)


Stressig resa blev det för oss. Storm i Göteborg så vi fick bli bussade till annan flygplats. Kom fram till södra England klockan halv fem på morgonen, upp klockan åtta och gjorde oss fina för att sedan åka vidare till rådhuset.










Vigda blev dom, och tre små söta barnbarn var brudnäbbar (min bonusbrorsdotter till vänster, sedan min dotter, sedan min brorsdotter till höger.)



Utanför rådhuset låg förstås en pub där hela bröllopsföljet fick ta en öl/brandy/cider/cola på innan fortsatt promenad till restaurangen.











Där vi fick en massa god mat (och mindre god när det gäller ostron om ni frågar mig, dock smakade båda mina barn och sonen tyckte t.om det var gott.) Laxen har min far rökt och gravat själv, och det var riktigt riktigt gott!

Så det var det party hela dagen, och dagen efter tog vi oss en liten biltur längst Dorsetkusten, fast jag väl väldigt sliten kan jag erkänna...
















Även ett pubbesök ingick förstås där. Den lokala alen skall provsmakas av gubbarna, den lokala cidern av mig, och barnen fick hemmapressad lokal äpplejuice. Dessutom fick vi stärka oss med lite klassisk pubmat. Paj eller pastry. Ätes förstås med HP sauce och colemans senap...

Och trots att rosorna blommade och det fanns en massa att fota så gjorde jag inte det. Dåligt dåligt...

Men i förbifarten så knäppte jag ett kort på farsans julgransslinga. Som dom har i en gigantisk kameliabuske...
Ja, sedan var det bara att gå upp mitt i natten och åka till flygplatsen för att åka hem igen.


1 kommentar:

  1. Låter ju verkligen som en blixtvisit till England:) Det var ju förstås kul att få träffa nära och kära förstår jag:) Vad avensjuk man blir när en del kan ha så stora kamelior i sin trädgård, suck bara en önskedröm här. Ha det gott/Monne

    SvaraRadera