fredag 15 maj 2015

Min egen trädgård

Behöver sig ett krafttag. Planteringskön har ökat, igår kom jag hem med en ny lönn illexempel. 'Orange Dream' heter den. Ser fin ut nu på våren sedan får den mer vanliga gröna blad. Men jag räknar med fin höstfärg. En del perenner har jag köpt också för att komplettera min övervuxna sensommarrabatt, vissa växter där skall bort (som höstastern som nästan aldrig hinner blomma och flox som spridit sig så att de kan decimeras).

Mina rabatter är inte jordförbättrade de senaste 6 åren så de är inte lättrensade nu med leran som ätit upp all mull. Men ett lass hästgödsel räcker nog ett tag.

Men först får jag fortsätta det eviga projektet rensning.

Sedan har vi en mur att ta tag i här hemma med, men de bumlingarna får nog hanteras av grävmaskinen så stora de är, men jag kan ju gå och beundra dem så länge ;-)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar