torsdag 23 juni 2016

Anläggningar

 Jag ser att jag nästan inte visat en enda anläggning som vi har gjort i år. Bedrövligt av mig! Trodde inte det var så illa som det var innan jag kollade igenom bloggen, kanske borde jag blogga genom mobilen mer.
Hursomhelst jobbat jag och Gartnergutten på som vanligt. Vi har hunnit med en del innan midsommar redan.
Som en mur med grindstolpar (de var tunga).



Kullerstenar istället för en plantering i Grebbestad. Blev lite öar av växter i kullern, mycket stäppsalvior, gräs….

Grönsakslandet som vi gjorde åt en kund har växt bra, såhär såg det ut för någon vecka sedan.

Ute i Marstrand har vi varit till och ifrån. Blir mer också men det finns andra hantverkare som måste göra sitt före vi kan fortsätta. Såhär såg det ut när vi var och tittade på jobbet i april:

Såhär såg det ut för någon vecka sedan. En annan anläggningsfirma fick sätta L-stöd och kunden har planterat själv, vi har mest bara talat om hur de bör göra och lagt plattorna. Men himla snyggt blir det och passar huset perfekt.
Såhär såg det ut i måndags innan vi lade plattor på framsidan. Svintunga 60x60 plattor av uteklinker. Stödet är corteneplåt som skall rosta. 250 mm tjockt med stöttor som går in så det fungerar som ett L-stöd. Coolt!

Såhär såg det ut igår när vi var klara med det vi kunde göra. 

Förra veckan satte vi knott. En brant gång med natursingel som man rutchade ner för fick knott istället. Här har vi tagit bort singlet (det var brant med skottkärra och hade jag inte haft min kollega hade jag fått bära i hink. Vilket hade blivit jobbigt med två släpkärrelass. )

 Älskar granit. Den här var begagnad också så extra trevligt att jobba med!


 

2 kommentarer:

  1. Så snyggt det blir. Ser verkligen perfekt vågrätt ut med de stora plattorna också, och ryggknäckande. På bilden ser det nästan lite halt ut! Sedan är min sil kanske mer åt knott men så bra att alla gillar olika.
    Hälsning Helene

    SvaraRadera
  2. Så ni jobbar och så fint det blir! Gillar verkligen den där knottstigen!
    Önskar dig fortsatt skön midsommar!/Laila

    SvaraRadera