söndag 26 juni 2016

Regn

 Jag hoppas ni hade en fin midsommar. Vi tog det bara lugnt här hemma, lite kanotpaddling på dagen, en massa mat som sill, jordgubbar och grillat, och kranstillverkning:


För mer valpbilder kan ni kolla valpbloggen på Pufflingens

Riktigt varmt och kvavt har det varit här i några dagar. Jag har försökt att måla köksgolv och sådant inne på dagarna för att på kvällen vara ute (bland knotten). Igår trimmade jag vilddelen i två timmar. Försöker anlägga plantering efter plantering där, men än så länge är det bara en som ser något ut:

I trädgården blommar pionerna för fullt. 'White wings' är en favorit.

Min ena Gillenia har blivit ett monster! Säkert 120 hög och nästan lika bred. De små nedfrusna rosorna bredvid syns inte alls, men Gillenian är ju skötsammare.

Försommarrabatten i lila blommar längs huset och min minilund under boken har fått alla bladformer och färger. Min favoritplats.

Här kom det just en underbar skvätt med regn. Vi har säkert bara fått 10 mm det senaste så det är är välbehövigt. Dagens regn varade bara några en kvart men det hann komma några millimeter. Älskar ljudet av sommarregn då när det behövs som bäst!

3 kommentarer:

  1. Vacker favveplats! Förstår regnlängtan, här gick nästan sex ökenveckor innan regnen började komma. Nu är både trädgård och sniglar glada!
    Allt gott!/Laila

    SvaraRadera
  2. Skjønner godt at det er din favoritttplass :-)
    Regn har vært etterlengtet nå.
    Her har det kommet i bøtter og spann, og faktisk har endel staudet brukket under bygene med styrtregn, men ugresset stortrives :-)
    Ha en fortsatt fin sommer.
    Eirin.

    SvaraRadera
  3. Underbart! =) vilka fina blommor

    SvaraRadera