torsdag 21 februari 2013

I en kruka...

...med en övervintrad chiliplanta blommar just nu det här:

 Ja, i november när jag var i England så köpte jag med mig en påse med två stora Cyclamen coumknölar, det gick ju inte att plantera dom då här hemma då när det var så kallt, så jag bara lade dom i varsin kruka uppepå jorden, dom vill ju inte ner djupt ute heller.
Ja, lever gör dom, den ena som står varmt blommar med en blomma, den som står kallt, den har en massa blad. Nu gäller det bara att jag kan hålla liv i dom tills jag kan plantera ut dom, och att dom vill överleva här hos mig!



Nu skall jag gå igenom mina tomatfröer och kanske så årets, ett par veckor tidigare än vanligt, men jag är ju så sugen... Återkommer med en liten tomatfröutlottning imorgon när jag har kollat igenom vad jag har för fröer. Ha det got tills dess!

2 kommentarer:

  1. Din cyklamen fick mig att både bli glad och känna saknad. I många år har de blommat här, men i höstas vägrade de.
    /Anette

    SvaraRadera