måndag 4 februari 2013

Liten Muffyuppdatering


Idag snöar det. Och vem blir gladast för det om inte Muffy. Stooor lycka för henne så fort det blir snö och kallt, och på något sätt tycker jag det blir roligare med snö med då...

Så idag bjuder jag på lite vinterbilder från min lilla Fluff, hon blev ett år för en månad sedan!
Jag brukar inte ha kalas för våra djur, men nu bestämde barnen att vi minsann skulle ha både tårta och presenter för Muffy. Förutom att hjälpa henne att blåsa ut ljuset så åt hon både upp leverpastejen och öppnade presenterna utan hjälp ;-)
 

 En aktivitet som fungerar bra när man bor i skogen, det är att lägga blodspår. Jag gick en kurs en gång, och han som hade den sade att alla hundar kan spåra. Ja, alla hundar kan spåra, men dom är olika mycket intresserade säger jag då. För trots att jag säkert har lagt 20 blodspår med Muffy, och hon kommer i mål varje gång 8hittar klöven) så är hon är inte särskilt noggrann. Och då provar jag ändå olika varianter med olika liggtid osv. Jaja, man kan inte tycka allt är kul. Hon älskar att spåra upp familjemedlemmar i skogen istället. Men dom har jag inte fri tillgång till på samma sätt ;-) Och jag hade faktiskt tänkt att gå spårprov med henne, men det får nog vara med det. Man kan inte vara bäst på allt ;-)

Annars har hon varit duktig på att samla rosetter. Det gjorde gott med en massa ringträning, ringsekreterarkurs för mig, och att springa på inofficiella utställningar i svinkalla ridhus. När det var dags för den stora utställningen som vi hade laddat för (My Dog) så skötte hon sig exemplariskt, även om hon tyckte själva stället var läskigt. Det tyckte jag med, särskilt domaren som var den strängaste jag har mött skrämde nästan livet ur mig. Men hon fick bra kritik och kom tvåa i sin klass så tydligen gillade han henna lite ändå.

Men eftersom vi trivs bäst här ute i skogen så håller vi oss nog ifrån utställningar ett tag nu Muffy och jag, tills det är vår och trevligare väder.
 


Här där man kan springa runt löst och jaga fåglar och sova i snödrivor och annat som man gillar...

  




7 kommentarer:

  1. Vilka härliga bilder på Muffy, tänk vad tiden gå tyckte det var igår som du meddelade här på bloggen att ni bestämt er för att köpa henne:)) Hon är helt underbart söt! Ha det gott/Monne

    SvaraRadera
  2. Nei, man kan ikke være best i alt. Og Muffy er jo veldig bra på å være søt :D Det nest nederste bildet var kjempefint, utrolig fine og varme farger!

    SvaraRadera
  3. Underbara bilder på en jättesöt tik! Vore nått för Santos att träffa tror jag. Enligt uppfödaren var han en hejare på tjejer. "Visste precis hur och vad man skulle göra!" Men...nu blir det inga fler kullar - han har tre - för det första så fungerar ju inte organet rent tekniskt som det ska (beroende på det nya kisshålet) och för det andra så har han fått en kemisk kastrering (för att hämma blodtillförseln). Men...trots det verkar han väldigt intresserad ändå av flickor! *fniss*
    Sådde mina chilifrön i helgen, fast inte alla utan bara 3 frön i varje kruka av alla sex sorterna. Fast 3 krukor av varje så det blev ju hela 18 stycken. Dom står nu varmt i vardagsrummets fönster - ungefär 22,5 grad - och när dom sen kommit upp får dom stå i gästrummets fönster där det bara är en 16-18 grader. Plus att jag hängt upp en extra växtbelysning där som ska få vara på 8 till 18. Har testat det tidigare och då fungerade det mycket bra. Så nu håller jag bara tummarna!

    SvaraRadera
  4. Så vacker hon har blivit. Innan var hon ju bara sööötast men har allt blivit en ung dam ser det ut som. Härliga glada voffsebilder!

    Kram

    SvaraRadera
  5. Vad söt hon är din Muffy!:)). Vi går i funderingar på att köpa en valp, har varit och kollat på Field Spanielvalpar, och nu väntar jag på om min chef beviljar lite tjänstledigt den första tiden.
    Ha det gott.
    Kram Maria

    SvaraRadera
  6. Underbara bilder. Muffy ser alltid så härligt busig ut (förutom hos domaren!) Både jag och maken skulle vansinnigt gärna vilja ha en hund, men vi jobbar för långt hemifrån för att det ska fungera. Vi får nöja mig med katten så länge.
    //Katarina

    SvaraRadera
  7. Nej - jag går inte på någon specifik dtet, jag har gjort en överviktsopertion! Men jag har gjort den "simpla " av dom, den där man snör åt magen. Så det gälller att äta riktigt gott, men lite....vilket inte alltid är så lätt faktiskt,. Sen veckan för midsomnar har jag dock gått ner 26 kg, men jag behöver gå ner lika mycket till. Men nu när våren och trädgårdsjobben kommer då går det säkert lättare.

    SvaraRadera