onsdag 23 juli 2014

Jag skall klara det

 Det är mitt mantra nu i dag och imorgon. Jag skall klara det, jag skall klara det, jag dör inte av värmeslag...

Sista jobbet innan jag tar semester. 25 meter kantsten mellan gräsmatta och rabatt.
Det bästa här, det är att det är en grymt fin trädgård jag jobbar i.

 Som vanligt så råkade vi kapa gräsklipparsladden. Så då struntade vi i den sladden och jag köpte en ny till hela sträckan.
 Fina hortensior i rabatten vi lägger sten runt.
 Rosa vidjehortensia, skulle kunna vara namnsorten 'Bella Anna'.
 29 grader varmt, och vi fick lite hopp när ett par moln kom. Men de försvann snart.
 Som vanligt så består jobbet av grus. Grävning. Bra sten och det vanliga. Ni har sett det förut och lär få se det igen.
 Ibland fota någon fin blomma.
 Vi hade flyt, beställde sten i går, och de var så justa så de levererade stenen redan idag.
 Det var bara att bita ihop och jobba på. Vi brjade med den biten som var mjuk och lättgrävd jord. Den stenhårda jorden under träd tar vi imorgon...
 Väldigt avundsjuk på alla som kan ha crocosmior, jag har provat men de fryser bort bums, även i sand i bästa läget. (Observera även de ytterst vackra storgatstenskanterna ;-) (tror vi satte dem för två år sedan.))
 Kort arbetsdag blev det, åkte hem, familjen hade packat badkläder och picknick och så åkte vi till närmaste sjö och lade oss i blöt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar