söndag 14 september 2014

Munkedals plantskola

 Satt jag och Gartnergutten på i går och var lite av rådgivare. Mycket trevlig omväxling till stenläggning och jag saknar faktiskt den biten väldigt, att få ge råd om allt från sjukdomar till växtval och gödsling och allt däremellan.

Innan ruschen ser det ut såhär på plantskolan.

Vi har ett väldigt bra sammarbete, jag köper alla växter här, dessutom skickar jag hit kunder om de vill ha t.ex beskärningar när inte jag har tid. Och de skickar anläggningskunder till mig.

Jag åker förbi här nästan varje morgon och kommer ofta instörtande vid halvåtta på morgonen för att hämta upp vad jag behöver just den dagen, och vad jag än vill ha för konstigheter så fixar de fram det.

Just nu är det rea på mycket, en del fina höstblommande växter finns det också, en favorit är okoberstormhatten, just på denna stod det dock ametiststormhatt. Älskar det blåa nu på hösten, och aldrig har jag haft lususlingar på den och blommar länge gör den, mina vanliga trädgårdsstormhattar blir färre och färre till förmån för denna.
Ja, höstanemoner är ju heller inte fel.

 Den röda solhatten är fortfarande väldigt populär, här en favoritkombo ihop med fackelblomster 'Robert'.

Och söndagen tillbringar jag med något som jag borde gjort för en månad sedan, nämligen att skicka räkningar. Och betala med tyvärr.

Sedan blir det valvaka halva natten, ni är väl duktiga och röstar nu.


1 kommentar:

  1. Hej! Ja, vad skönt att göra det man egentligen vill i trädgårdsvärlden! Har varit lite bortskämd med det, tror jag, vet inte om jag hade pallat ditt och GG:s liv som anläggare på 'heltid', troligen inte (men så valde jag ju inte den 'grenen' heller - menjag antar att det är roligare med en partner p heltid!)! Är superglad åt mitt nya liv som trädgårdslärare på halvtid och så det vanliga på 'bara' 100 %! :) Förstår sista bilden bara såå väl (jo, vi har utnyttjat våra demokratiska rättigheter här!)! :) Kram /Mia

    SvaraRadera