tisdag 31 mars 2015

Köksträdgård

Och jag blir så GLAD när vi får göra en köksträdgård. Murarna börjar blir färdiga (blev färdiga i dag) och såhär såg det ut när vi kom till jobbet i morse.

Kundens som är snickare och han har gjort GRYMMA odlingslådor. Jag menar, hur många lägger ner tiden på att göra sådan här snygga hörn på lådorna?

Tredelad kompost med en skiva som passar perfekt som är som planteringsbord och man kan flytta mellan lådorna.

Arbetet bestod i att mäta ut lådorna så de stod i linje, rulla ut markduk och peta in kanterna under lådorna, och sedan köra grus.
Utanför grusytan blir det avenbokshäck mot vägen, och sedan rabatter för sparris, bärbuskar, rabarner och annat. Mycket grässvåle att skala bort där. Och den hamnade i botten på lådorna och i morgon kommer det jord uppepå.

Även ungefär 130 meter plåtkant skall vi se om vi får svetsat ihop och få ner i backen i morgon också. Och då hoppas vi på lika fint väder som idag!

2 kommentarer:

  1. Så otroligt tjusiga odlingslådor! Fast så kan det naturligtvis bli när man är snickare!
    Själv har jag en gubbe som gillar att jobba i metall och HATAR trä. Han påpekar jämt att gör man en sak i mått ena dagen, så har den ändrat sig dagen efter. Det gillar han inte, så att få honom att bygga något är väldans knepigt. Jag fick vara tacksam för att han laserade min pallkragar svart! *fniss*
    KRAM
    Susie

    SvaraRadera
  2. Kul att se era arbeten igen.//Ingrid

    SvaraRadera