måndag 30 mars 2015

Mer mur!

 Idag såg man sprängstenen när man kom till arbetsplatsen. Ett framsteg från i fredags!

Nu var ju den här sprängstenen ganska pluttig, så det var mycket sorterande och svårt att hitta de största.

Så här såg det ut i morse innan mur.

Efter när mur är på plats (från andra hållet). Inte helt klart, snygga stenar på toppen, jord skall på plats osv. Men fortfarande bra flyt.

Här hemma händer det inte mycket trädgårdsrelaterat. Men tomaterna vill bli omplanterade så jag tar ett gäng då och då.

Det blir ju alltid platsbrist så jag får kanske ställa ner några i källaren under lysrör. Än har jag inte tagit upp alla pelargoner heller, började så bra häromdagen men blev inte klar.

Det här är förresten jorden jag använder till det mesta i kruka. U-jorden som jag använde i flera år var så barkig, den här innehåller lite lera, mycket gödsel och funkar fint.

4 kommentarer:

  1. Supersnyggt blev det! :) Rosjorden är verkligen bra till chili och tomater, det håller jag med om! Ha det gött! :) Mia

    SvaraRadera
  2. Men oj så snabbt ni byggde den fina muren! Proffs i farten ser jag!
    Rosjord i stället för u-jord till krukor. Hm. Måste testas!
    Allt gott!
    Laila

    SvaraRadera
  3. Oj vad snabbt jobbat! Och snyggt :) När jag byggde min lilla stenmur på ca 3 meter tog det halva sommaren ;) Har aldrig vänt och vridit på stenar så mycket som den sommaren...
    /Gunilla

    SvaraRadera
  4. Wow! Så fort det gick att bygga en mur!? Kan det bero på att underjobbet - som förmodligen är värst - var gjort ordentligt. Inget slarv eller konstiga genvägar där inte?
    KRAM
    Susie

    SvaraRadera