måndag 9 mars 2015

Sol och vårkänsla

 Helt underbart, blå himmel och vindstilla när jag vaknade, fick ut och krafsa lite i rabatterna innan jag skall iväg på kundbesök i eftermiddag, nu börjar det rulla på igen.

Vi brukar ha sen blomning här. Ingen sol under vinterhalvåret och snö som ligger längre än hos grannen, men de två senaste vintrarna har det ju varit underbart tidigt allting. Snödroppar och vintergäck vid husväggen.

Snökrokusarna är på g i sandrabatten.

De nya pionskotten visar sig ju egentligen redan på hösten men nu när man krattat bort löv och klippt ner så ser man dem.

Krokus som jag inte ens visste att jag planterat. Trevligt, trevligt.

Den fluffiga hjälper fåglarna med bobyggande som vanligt. Efter en valpning så fäller de ändå extremare än annars, hon är redan redo för sommaren i bikini.

Och Sallys fällning är inte mycket att hänga i syrenen, men soldyrkare som hon är sitter hon där vid söderberget och lapar solljus och vår.

1 kommentar:

  1. Även här är våren rekordtidig i år. Men jag är inställd på bakslag, frostnätter och ett eller annat snöfall. Hoppas vårblommorna är det också.
    Ska alldeles strax sätta mig och kamma/karda Tims päls. Det brukar lossna en hel del nu och fåglarna tar tacksamt emot bomaterial. Känns bra.
    Allt gott!
    Laila

    SvaraRadera