fredag 10 augusti 2012

Semesterbilder

Semester hos mamma innebär alltid mycket båtåkning, fiske och bärplockning.
Det bästa den här gången var väl att min bror med dotter kom och hälsade på, det blir ju inte varje dag när halva släkten bor utomlands...
Även min mormor, moster och kusiner kom en dag, det här var en sådan söt bild på mormor, brorsan och min brorsdotter tycker jag :-)
En dag tog vi båten...
ut till ön Storjungfrun.
Det mest fantastiska var väl att min hund helt frivilligt åkte med i båten... har inte hänt tidigare. Vatten är ju livsfarligt...
I skogen där på ön så blev vi överfallna av ett par "Treetrolls", väldigt brittisk accent hade dom med ;-)
Slappa på stranden förstås...
Envis fiskare är han min son!

Envis katt har hon min mor...

Min dotter fick sina första seglingskurser på lacern.


Vi kikar på brorsans bilder...
Klart kul för mamma att få träffa sitt engelska barnbarn. Där även rödhårigheten har gått i arv.
Nu är det bara att ta tag i saker här hemma, till plantskolan och kolla upp rullgräsmatta, beställa sten och grus och fruktträd till en kund. Imorgon skall jag till Gullmarsfjordens plantskola.

2 kommentarer:

  1. Förstår att det var härligt att både få träffa mamma och bror:) Ser riktigt härligt ut på bilderna, med många skratt och galna upptåg:) Ha det gott/Monne

    SvaraRadera
  2. Härligt att se att du får lite ledigt! :) Skulle gärna se de brittiska trollen själv!!! :) Och laser - det har jag inte seglat på många år, men jag blev lite sugen när jag såg på OS-sammandraget häromkvällen! Vill också till Gullmarsfjordens plantskola någon gång! Ha det gott! Kram! :) Mia

    SvaraRadera