fredag 16 maj 2014

Börjar likna något!

Idag, idag hade jag bestämt mig för att även om jag inte hinner lägga plattor på hela uteplatsen, så skulle vi börja iaf!
Mer paddning, rakning och sätta höjder på förmiddagen. Sedan var det som en befrielse att få lägga rör och raka av. Så sade jag inte förra veckan, men då skottade jag inte lera i tre dagar heller ;-)
 Plattorna har vi lagt innan, den heter Benders cambridge. Från början var det tänkt att ha grå marksten mellanplattorna, men eftersom allt singel runtom i trädgården skulle vara rött så tyckte vi att terramix vore trevligt för att ta upp den röda tonen.
 Medan jag pillrade med flis och snören och rör så började kollegan sätta stenarna som skulle vara som kanter på plats, och kratta grus. Just här är gruset ganska dammigt,

Men efter ett regn ser det ut såhär:
Dåligt med fotande på jobbet idag, och jag hann bara hem och hämta hund och åka på agilitykurs med Fluffen. Men några bilder hann jag med här hemma på väg till och från bilen.

Som på skogsvallmon, Hylomecon japonica. En mycket trevlig och lättodlad växt som jag undrar varför den inte finns i plantskolorna mer.

Dammen är sig lik från år till år, just nu ser den ut såhär:
 Tittade in i växthuset, har flyttat ut alla krukor med tomater, chili och pelargoner, och rosen 'Crown  Princess Margareta' som står i kruka där har redan knoppar. Och inneboende. Jag är inte särskilt orolig för sådant, så jag struntar i bladlöss och grejer och åker på semester. Till Skåne. Inga planer på vad jag skall göra där mer än att jag och Muffy skall besöka en hundutställning några timmar på lördagen. Mest en chans att få lite andrum. Blir dock kontorstid i bilen hela förmiddagen.

2 kommentarer:

  1. Ha nu en skön vila det kan din kropp behöva som di/ni sliter. Lycka till med Muffy på utställningen. Ser fram emot rapporter både från utställningen och framtida jobb.//Ingrid

    SvaraRadera
  2. Fint!!! Du gör! Skåne , finns massor fint, utanför Malmö Tierps trädgård, botaniskan i LUnd, trädparken med alla magnolior på Österlen,,ojo dit längtar jag ,,till kära Skåneland!

    SvaraRadera