torsdag 7 mars 2013

Almas bilder

Igår kom min dotter hem med ett usb-minne, hon har på skolan valt foto på elevens val, för andra gången, och nu fick jag se resultatet efter fem torsdagars fotande.
Och jag får ju faktiskt säga, att jag tycker hon är duktig. Hon har det där att kunna se dom små, små detaljerna.
Dessutom var det bra, för hon fick en kamera för ett år sedan, inget avancerat utan en vanlig digital kompaktkamera, den har inte varit så välanvänd direkt, men nu är hon supernöjd och lovordar den. Den är bättre än min systemkamera enligt henne, och absolut bättre än kamerorna dom får låna i skolan ;-)

Lite olika teman fick dom, jag vet inte alla, men ett tema var "gissa bilden"... kan ni gissa? Bild nummer två kan nog ingen, för jag förstod inte fastän hon förklarade... Ettan är nog lättare förutom för mig som inte har så bra fantasi utan bara ser det min hjärna är van att se ;-)

  

  

Ett annat tema var att dom skulle fota en person. Säkert vet alla i byn vem denna farbror är förutom jag, men jag blir då väldigt glad av bilden för han ser väldigt snäll ut :-) 
Här använde hon f.ö skolans kamera för då skulle dom lära sig att använda olika.

En tur in i byns butik...

Ett smalt armband...

Och förstås naturbilder.

 Jag brukar tjata om att hon inte får hålla så nära, "det blir bara sudd". Men det har hon meddelat mig att det visst inte blir, för det blir ALLTID bra bilder med hennes kamera säger hon ;-) Haha, dom är ju för goa!





5 kommentarer:

  1. Hon är ju jätteduktig! Kul att intresset vaknat så tidigt, då kan hon bli en "fullfjädrad" fotograf tidigt och kan börja att tjäna pengar snabbt:) Ha det gott/Monne

    SvaraRadera
  2. Jeg er imponert! Å virkelig kunne se detaljer på denne måten er kjempevanskelig, så du har absolutt en flink datter :)

    SvaraRadera
  3. Tösen har onekligen stor känsla för foto! Kul att få se hennes fina bilder.

    SvaraRadera
  4. Jättekul att se och fina foton dottern din tagit! Det är så roligt att se när barnen plockar upp ett nytt intresse, och hur de växer av att lära sig nytt. Min dotter gillar också att fotografera, men hon är lite yngre, så det blir en hel del suddiga närbilder än så länge... Men hon lär sig. (Vill du se vad hon fotade förra helgen kan du se det i mitt inlägg "Det ska böjas i tid"...) Kristina

    SvaraRadera
  5. Alma måste fortsätta ta mysko bilder, helt klart...
    Istappsbilden va spännande, väldigt fin komposition mellan ljust o mörkt. Asp-sogsbilden var så tjusig så jag skulle kunna tänka mig den som en tavla. Snyggt med ljuset som är bakom de frusna träden. Å mossdutten i förstoring var himla tjusig,lite som ur en smusfs perspektiv ; )

    SvaraRadera