onsdag 17 juni 2015

Klart!

Så skönt att vi precis hann klart i tid för att vara lediga i morgon och ta en lång midsommarhelg. Välbehövligt för kropp och själ känner jag.
som hos de flesta har regnet öst ner idag. Tungjobbat blir det, men växterna vi har satt på våra förra jobb i vår behöver det. Jag kan erkänna att jag litar inte riktigt på folk att de vattnar som de skall även om jag gett noggranna instruktioner ;-)

Så här såg det ut när vi började jobbet:

Och såhär såg det ut för någon timma sedan när jag åkte.

Under tiden har jag väl visat redan:



Att det skulle vara granitsten var det nog ingen tvekan om när man såg all sten som fanns på platsen. I skogen har de huggit sten förr och där ligger högar med stora kantiga stenar precis som lite varstans här i Fjällbackatrakten.

Idag och i går körde vi även ut fyra kubik med jord. Det var tungt. Maskinen hade jag kört hem så det fick bli skyffel och skottkärra. extra drygt idag när den sista kubiken skulle ut i ösregn och det var som en kletig massa.

Men strunt samma, nu är det klart och så fint det blev! Kunden kommer nu i helgen och jag hoppas de blir nöjda, lite kul när man arbetar och det blir som surprise när kunden inte ser det under arbetets gång :-)

Så här såg deras extrainfart ut före:

Och efter. Fungerar ju perfekt som festplats med tycker jag om man vill det, ligger från altanen och ut till grinden och underbar sjöutsikt.


Gången från huset och upp till parkeringen före:

Och efter:

 Stora buskage med rosor växer det där också, den här är ju helt ljuvligt söt, jag tror det är Husmoderrosen, Staffa eller Double Bush. Glad bli man av dem hur som!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar